Prosjekt

Kategori

Utgitt

Beskrivelse


Skrift
2023
Prosjekt kommer snart🚴


Identitet
2022
Musikkartisten Iben har i en årrekke gitt ut både egenkomponert musikk og norske coverlåter. Men nå med en helomvending av både musikk og image, er en ny identitet et must. Nå finner man Iben i krysset mellom goth og pop med nordisk preg. Sammen med ønsket om et «larger than life» image som skal bygge en mystikk, ble fusjonen mellom goth og pop utgangspunktet for utforming av den nye identiteten. Fundamentet i identitet er goth, men den bærer også tilgjengeligheten til pop.



Skrift og web
2022
Fumiko.type er et av mine kreative utløp og et resultat av min øvelse innen skrift. Jeg har over de siste årene hatt en voksende kjærlighet for skrift, både å se på og skape de. Jeg ønsket å skape en plattform hvor jeg viser frem skrift jeg har laget, nettsiden vil også skal virke som et springbrett for å kunne videreutvikle ferdigheter og etter hvert inkludere komersielle skriftsnitt. På fumikotype.no så finner man ft Sutro, ft Haight, ft Garden og ft Metro. Et prosjekt av meg, for meg.


Pakning

2022

Ved bruk av generativ koding ønsket jeg å skape etiketter til Sparkling Tea som er beskrivende ovenfor smak. De to etikettene baserer seg på tekstur og smak beskrevet gjennom innhentet innsikt og smaksprøving. Begge etikettene er skapt med generative koder, så alle etiketter er unike, men de er designet for å tilhøre samme formspråk. Prosjektet sikter etter å gjøre alkoholfritt et mer attraktivt alternativ for unge voksne.



Idenitet

2022

Studio Tenev er et ungt og banebrytende arkitektkontor som tilbyr unik byggekunst, denne identiteten er basert på, og skal reflektere, denne holdningen. Identiteten er utforskende og leken, den utfordrer standaren for arkitektkontor, samtidig som at den passer inn i en profesjonell og formell sammenheng.



Omgivelse

2021

«Sannhet» er et rom hvor unge menn kan skrive inn anonyme tilståelser og sannheter som blir prosjektert gjennom røyk på vegger. Ved å se andre gutter sine tanker kan man føle seg litt mindre alene, noe som kan åpne opp for prat om mental helse, noe som er svært viktig, men som mange unge menn synes er vanskelig. Da flere av sitatene vil være fra Munch selv, er det en enkel og uforpliktet måte å lære om både kunsten og personen.



Identitet

2021

Hymn er stedet man enten kan ta med seg en date, eller pcen for en arbeidsøkt. Gode og presise ramenretter og musikken er det som trekker kundene akkurat hit, og da musikken er en viktig del for Hymn, er den nå forankret i identiteten. En definisjon av musikk som låt som lignende: "organisert musikk og stillhet" ble utgangspunktet for identiteten til Hymn. Identiteten skal også reflektere Japans håndverkhistorie gjennom presise detaljer og delikat utforming.



Bokomslag

2020

Inspirert av urørt naturs tilfeldigheter, vokser tittelen hele veien rundt omslaget og bokstavene har tilfeldig rotasjon og plassering. Her vokse det naturlig. En jordnær og fangende grønnfarge for å bygge under temaet, og en tittelen binder alt sammen for å få dette til å se ut som et typisk poesibokomslag.